close
تبلیغات در اینترنت
وقتی Pixar از رندرینگ GPU/CPU سخن میگوید

وقتی Pixar از رندرینگ GPU/CPU سخن میگوید

درباره سایت
گروه بازیسازی خزیر
آموزش بازیسازی و انیمیشن سازی و اخبار جدید نرم افزارهای طراحی سه بعدی

وقتی Pixar از رندرینگ GPU/CPU سخن میگوید
تعداد بازديد : 13

بالاخره شرکت پیکسار نیز از نسخه جدید موتور رندرینگ خود یعنی RenderMan XPU رونمایی کرد. بعد از معرفی هیجان انگیز RenderMan 21.5 در نمایشگاه سیگراف 2017، اکنون شرکت Pixar با رونمایی از RenderMan 22 و RenderMan XPU اقدام به معرفی نسخه جدیدی از موتور محبوب و قدرتمند رندرمن نمود. 

 

pixar

 

به گفته توسعه دهندگان پیکسار، به زودی موتور رندرمن در نسخه 22 امکان استفاده همزمان از پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) را خواهد داشت.

اطلاعات بسیار کمی از این نسخه به بیرون درز کرده است اما چیزی که بیان شده است ترکیب GPU+CPU در فرایند رندرینگ می باشد که میتواند نقطه عطفی در تاریخ موتورهای رندرینگ باشد. همانطور که میدانید، رندرمن پایه و اساس بسیاری از تحولات رندرینگ در دنیای CG می باشد. به عنوان مثال همچنان Arnold Render بر پایه CPU بوده و تلاش آنها برای استفاده از GPU در رندرینگ متریالها به مشکل خورده و در نسخه Arnold 5 همچنان می بایست بر قوت CPU ها تکیه داشت.

 

a

 

از طرف دیگر موتورهای رندرینگ دیگری مانند Octane بر اساس GPU بوده و عملا پردازشی با CPU ندارند. همچنین RedShift نیز توان اصلی خود را از نیروی GPU بدست آورده و پردازش با CPU فقط در بخشی بسیار محدود انجام میشود که عملا این موتور را GPU Based لقب خواهد داد. در طرف دیگر موتور رندرینگ محبوب V-Ray نیز وجود دارد که به تازگی با انتشار یک مطلب، از تکنیک جدید رندرینگ خود بر مبنای CPU /GPU رونمایی کرد که باز هم چیزی متفاوت و فقط در جهت دیباگ راحتتر کار می باشد و از همه مهمتر این یک رندر از نوع Vray RT بوده نه رندر نهایی (Production) .

در حال حاضر باید منتظر بود و دید آیا فیلم بعدی پیکسار با CPU رندر خواهد شد یا با ترکیبی از CPU/GPU .

نویسنده :
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت: 10:9
بخش نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی